Vela bör man, annars dör man?

Åhhh är vad jag känner just nu, och det är inget sånt där ”Åhhhhhh vad kul!”
utan mer ”Åhhhh vad ska jag göra med mitt liv??!”

Jag är en sån person som vill så mycket, mest hela tiden.
Dagdrömmar är något jag ägnar mig oerhört mycket åt, många gånger ”vaknar jag upp”
ur dagdrömmeriet och inser att jag inte är där, utan här.
Någongång då och då förverkligar jag mina dagdrömmar, med en resa hit eller dit,
ett inköp och ibland till och med förändringar som just förändrar livet.
Nu känner jag att jag är på väg mot de där stora förändringarna.
Gör jag det inte inom en snar framtid så känns det som att allt, eller jag, kommer explodera.
Samtidigt vet jag att jag är en person som är på jakt efter något och någon hela tiden,
vad gäller upplevelser, kärlek, sysselsättning, i princip allt.

Jag vet att jag tjatar, men jag har nog världens drömjobb, jag träffar så otroligt underbara människor dagligen,
människor med drömmar och visioner, ungdomar med hela världen för deras fötter och om jag älskar mitt jobb kan jag nog inte beskriva hur mycket jag älskar de personer jag jobbar med!!

De gånger jag hittat kärleken vill jag alltid ha något mer, även om det känns fantastiskt så vill jag alltid gå ett steg längre, oftast vet jag inte åt vilket håll eller varför men jag kan liksom inte nöja mig med det jag får!

Åker jag iväg på en underbar semester eller tripp bara över dagen som ger avtryck och känns bra så vill jag bara fortsätta min resa, jag vill aldrig ”komma fram”.
Jag tror eller rättare sagt hoppas att jag inom en snar framtid kommer fram till ”målet”, samtidigt som jag hoppas att det inte finns nå mål och slut med resan.
Ja ni läser ju hur jag håller på, jag måste ju vara Sveriges eller kanske världens mest komplicerade människa!

Mycket vill ha mer, eller vad säger man. 


Nehe, så idag ska jag försöka börja leva efter några kloka (Självklara?) ord.
Magda, min bättre(?) hälft vad gäller grubbleri och velande, sa till mig häromdagen:
”Du är så himla brydd, du bryr dig så jävla mycket om vad andra tycker och därför gör du inte saker! Skit i dem och gör det du vill!” True that, och jag tror tänket skulle hjälpa mig mycket!

 

Jobb och kaxig attityd nu då, då kör vi!!!


Kommentarer
Postat av: Hälften

Bra skrivet!! Följ mina kloka ord (som jag inte ens kommer ihåg att jag sagt:)) så kommer du gå långt. Du är ju typ där redan, i huvudet. Now it's time for some action!!

2011-03-15 @ 21:00:00
Postat av: Stina

Känner igen mig allt för väl och vet att även många andra känner igen sig!!! Följ dina drömmar för när du väl ligger på din dödsbädd så är det inte de saker du gjorde som du kommer ångra, utan de saker som du inte gjorde!!! Ett litet ordspråk som jag brukar tänka på!!:D <3<3

2011-03-16 @ 15:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback